Mike Kras goed op dreef in Starcross in Mantova
22-02
Internationale Starcross in Mantova-Itali
Tijdens de internationale
Starcross in Mantova-Italie bewees Mike Kras over een goede vorm te beschikken.
Mike kwam op zaterdag sterk voor de dag door de snelste tijd neer te zetten in
de tweede vrije training en trok dit door naar de kwalificatie waarin hij in 2de
positie voorbij de aankomst kwam.
Op zondag verdedigde Mike zich in de open klasse door op zijn MX2 motor een
snelstart te nemen en uiteindelijk als 2de MX2 piloot te eindigen. Dit resultaat
leek hij te herhalen in de tweede manche tot hij ongelukkig ten val kwam naarhet
einde van de wedstrijd en zo de strijd staakte. Ook in de derde manche bleek er
geen geluk weggelegd te zijn voor Mike vandaag toen hij na in het starthek te
zijn gereden, zijn bril helemaal ontleedde bij het verwijderen van een tear-off.
Zaterdag:
Mike bevestigde zijn goede vorm van de afgelopen weken meteen door met zijn
gloednieuwe 2011 motor de snelste tijd op de klokken te zetten in de tweede
vrije training. Met een super gevoel kon Mike zich klaarmaken voor de
kwalificatie manche waarin hij zich kon meten met de wereldtop. Met een
snelstart kon Mike zich in een 2de positie nestelen achter landgenoot Glenn
Coldenhoff. Een sterke rijdende Mike Kras kon aansluiting houden met de leider
en wist dit tempo ronde na ronde aan te houden. Een klein foutje in ronde 6
maakte dat Mike een plaatsje verloor aan Gautier Paulin en zo in derde positie
kwam te zitten. Een snelle reactie maakte dat Mike de schade beperkte en zo kon
profiteren van een foutje van de man in 2de positie. Met nog 2 ronden te gaan
reed Mike in 2de positie op slechts 5 seconden van de leider. Mike ondervond wel
wat druk achter zich maar wist deze te controleren en finishte deze uitstekende
kwalificatie manche in 2de positie op 4 seconden van de leider.
Later die dag zou er ook gestreden worden voor de befaamde superpole waarbij
elke rijder 2 ronden de kans krijgt om een super tijd neer te zetten. Deze wist
Mike af te ronden in 8ste positie als 3de MX2 piloot.
Zondag:
Manche 1:
Gelijkwaardige circuitomstandigheden op zondag, enkel werden de MX1 en MX2
klassen samengebracht tot 1 klasse wat het moeilijker maakte voor Mike om een
goede start te realiseren tussen deze zwaardere motoren. Mike verraste vriend en
vijand door deze eerste manche in te zetten in 8ste positie. Hij wist meteen een
goed ritme te vinden en slaagde erin constante rondetijden neer te zetten. Er
werd een mooie strijd geleverd halverwege deze eerste manche waarbij Mike stevig
onder druk kwam te staan, maar er telkens als sterkste uitkwam. In 8ste algemene
en als 2de MX2 piloot kwam Mike deze uitstekende eerste manche voorbij de
aankomst.
Manche 2:
Wederom een bliksemstart waarbij Mike in 7de positie zijn eerste ronde afsloot
en hij op dat ogenblik de leider van de MX2 klasse in het vizier had. Een Mike
Kras in goede vorm kwam tot op 2 seconden van de MX2 leider, maar kon het
verschil net niet genoeg verkleinen om een aanval te kunnen plaatsen. Met nog 4
ronden te gaan temporiseerde Mike zijn wedstrijd om zijn 2de plaats te
verzekeren. Een ongelukkige val waarbij de knie knel kwam tussen de motor gooide
echter roet in het eten. Het duurde veel te lang voordat Mike zijn weg kon
verderzetten waardoor hij in teleurstelling besloot om de wedstrijd te verlaten.
Manche 3:
Revanche weerklonk het in de gedachten van Mike bij de start van deze derde en
laatste manche. De wil voor revanche was groot en misschien wel te groot wanneer
Mike tegen het starthek rijdt samen met Kevin Strijbos en zo als laatste aan
zijn wedstrijd moet beginnen. Na 2 ronden had Mike zich reeds een weg gebaand
tot een 24ste positie en leek het nog een moeilijke wedstrijd te worden op deze
zware circuit omstandigheden. Het geluk stond blijkbaar niet aan de kant van
Mike toen hij bij het verwijderen van een tear-off, zijn hele vizier uit zijn
bril kwam. Het zicht vermogen van Mike halveerde waardoor hij in een moeilijke
situatie terecht kwam. Hierdoor terugvallend tot op de 31ste positie besloot hij
mede door de stenen om geen risico te lopen en de wedstrijd te staken.
Bron:
Motocrossplanet
TOP
|