Mike Kras goed op dreef in Starcross in Mantova 22-02

Internationale Starcross in Mantova-Itali


Tijdens de internationale Starcross in Mantova-Italie bewees Mike Kras over een goede vorm te beschikken. Mike kwam op zaterdag sterk voor de dag door de snelste tijd neer te zetten in de tweede vrije training en trok dit door naar de kwalificatie waarin hij in 2de positie voorbij de aankomst kwam.

Mike Kras goed op dreef in Starcross in Mantova


Op zondag verdedigde Mike zich in de open klasse door op zijn MX2 motor een snelstart te nemen en uiteindelijk als 2de MX2 piloot te eindigen. Dit resultaat leek hij te herhalen in de tweede manche tot hij ongelukkig ten val kwam naarhet einde van de wedstrijd en zo de strijd staakte. Ook in de derde manche bleek er geen geluk weggelegd te zijn voor Mike vandaag toen hij na in het starthek te zijn gereden, zijn bril helemaal ontleedde bij het verwijderen van een tear-off.

Zaterdag:
Mike bevestigde zijn goede vorm van de afgelopen weken meteen door met zijn gloednieuwe 2011 motor de snelste tijd op de klokken te zetten in de tweede vrije training. Met een super gevoel kon Mike zich klaarmaken voor de kwalificatie manche waarin hij zich kon meten met de wereldtop. Met een snelstart kon Mike zich in een 2de positie nestelen achter landgenoot Glenn Coldenhoff. Een sterke rijdende Mike Kras kon aansluiting houden met de leider en wist dit tempo ronde na ronde aan te houden. Een klein foutje in ronde 6 maakte dat Mike een plaatsje verloor aan Gautier Paulin en zo in derde positie kwam te zitten. Een snelle reactie maakte dat Mike de schade beperkte en zo kon profiteren van een foutje van de man in 2de positie. Met nog 2 ronden te gaan reed Mike in 2de positie op slechts 5 seconden van de leider. Mike ondervond wel wat druk achter zich maar wist deze te controleren en finishte deze uitstekende kwalificatie manche in 2de positie op 4 seconden van de leider.

Later die dag zou er ook gestreden worden voor de befaamde superpole waarbij elke rijder 2 ronden de kans krijgt om een super tijd neer te zetten. Deze wist Mike af te ronden in 8ste positie als 3de MX2 piloot.

Zondag:

Manche 1:
Gelijkwaardige circuitomstandigheden op zondag, enkel werden de MX1 en MX2 klassen samengebracht tot 1 klasse wat het moeilijker maakte voor Mike om een goede start te realiseren tussen deze zwaardere motoren. Mike verraste vriend en vijand door deze eerste manche in te zetten in 8ste positie. Hij wist meteen een goed ritme te vinden en slaagde erin constante rondetijden neer te zetten. Er werd een mooie strijd geleverd halverwege deze eerste manche waarbij Mike stevig onder druk kwam te staan, maar er telkens als sterkste uitkwam. In 8ste algemene en als 2de MX2 piloot kwam Mike deze uitstekende eerste manche voorbij de aankomst.

Manche 2:
Wederom een bliksemstart waarbij Mike in 7de positie zijn eerste ronde afsloot en hij op dat ogenblik de leider van de MX2 klasse in het vizier had. Een Mike Kras in goede vorm kwam tot op 2 seconden van de MX2 leider, maar kon het verschil net niet genoeg verkleinen om een aanval te kunnen plaatsen. Met nog 4 ronden te gaan temporiseerde Mike zijn wedstrijd om zijn 2de plaats te verzekeren. Een ongelukkige val waarbij de knie knel kwam tussen de motor gooide echter roet in het eten. Het duurde veel te lang voordat Mike zijn weg kon verderzetten waardoor hij in teleurstelling besloot om de wedstrijd te verlaten.

Manche 3:
Revanche weerklonk het in de gedachten van Mike bij de start van deze derde en laatste manche. De wil voor revanche was groot en misschien wel te groot wanneer Mike tegen het starthek rijdt samen met Kevin Strijbos en zo als laatste aan zijn wedstrijd moet beginnen. Na 2 ronden had Mike zich reeds een weg gebaand tot een 24ste positie en leek het nog een moeilijke wedstrijd te worden op deze zware circuit omstandigheden. Het geluk stond blijkbaar niet aan de kant van Mike toen hij bij het verwijderen van een tear-off, zijn hele vizier uit zijn bril kwam. Het zicht vermogen van Mike halveerde waardoor hij in een moeilijke situatie terecht kwam. Hierdoor terugvallend tot op de 31ste positie besloot hij mede door de stenen om geen risico te lopen en de wedstrijd te staken.

Bron: Motocrossplanet

TOP

 
 
 

 
 

ACTUELE INFO:

 

KALENDER 2010

ROUTEBESCHRIJVING

GESCHIEDENIS

TRAININGSTIJDEN