Een nieuwe dynamiek in het Belgisch Kampioenschap Motorcross Inters 20-10
BK Motocross omgedoopt tot Belgian Masters
De Belgische Motorrijdersbond en de firma Dynamic Marketing Group (Edmond Detry) hebben een overeenkomst gesloten voor de promotie van het Belgisch Kampioenschap Motorcross Inters van 2013 tot en met 2016.
Foto: Een nieuwe dynamiek in het Belgisch Kampioenschap Motorcross Inters.
Hierdoor wordt een nieuwe richting ingeslagen voor de verdere groei van het
belangrijkste nationaal motorcross kampioenschap in Europa. Edmond Detry van
Dynamic Marketing Group zal zijn expertise inzake marketing en communicatie
aanwenden om het BK Motorcross opnieuw de nationale en internationale aandacht
te geven die het verdient. Hij heeft ondermeer door de organisatie van de Grote
Prijs Motorcross dit jaar in Bastogne zijn competenties inzake marketing en
promotie in de motorsport bewezen.
Het Belgisch Kampioenschap kon de laatste jaren zonder promotor standhouden
dankzij de kwaliteitsvolle organisaties, enkel mogelijk door de enorme inzet van
de talrijke vrijwilligers binnen de organiserende clubs.
Door het aantrekken van een nieuwe promotor willen we nog een stap verder gaan.
De bedoeling is de organisatoren te ondersteunen en meer eenheid te creëren
binnen het kampioenschap, een samenwerking tussen enerzijds de vrijwilligers,
broodnodig om een organisatie te kunnen op poten zetten, en anderzijds de
professionele inbreng van een marketing- en communicatie specialist met een hart
voor de motorsport.
Dankzij deze overeenkomst zal het kampioenschap de zo broodnodige televisie- en
persaandacht krijgen. Nieuw is ook dat de promotor verplicht zal zijn om een
plateau van 7 WK toppers waaronder minstens 5 Belgische rijders aan te bieden
voor deelname aan het volledige kampioenschap.
De definitieve kalender zal begin december worden aangekondigd
BMB Voorzitter, Jos Driessen, verklaarde: “ ik ben erg trots als kersverse bondsvoorzitter om deze zo belangrijke samenwerkingsovereenkomst te mogen aankondigen. We willen dat het BK Motorcross vooruitgaat, zich verder kan ontwikkelen in deze steeds veranderde sportwereld, dat de media aandacht opnieuw toeneemt en dat we een jong, nieuw publiek kunnen bereiken en nog meer toeschouwers kunnen aantrekken. Dit kan enkel door een samenwerking aan te gaan met een professionele partner. We hebben dit jaar ons niet enkel toegespitst op het in herinnering brengen van het roemrijke verleden van de bond en de motorsport in België maar ook resoluut gekozen om haar toekomst te vrijwaren.”
Foto: Edmond Detry van Dynamic Marketing Group en organisator GP Bastogne.
Edmond Detry, gerant van Dynamic Marketing Group
”Ik ben erg blij dat de BMB mij haar volle vertrouwen heeft gegeven door het tekenen van dit akkoord met Dynamic Marketing Group, gespecialiseerd in events, marketing en communicatie. België heeft steeds een nauwe band gehad met de Motorcross, zowel in het noorden als het zuiden van het land. De recente evoluties die deze discipline heeft gekend maken haar aantrekkelijker en spectaculairder dan ooit. Ik ben er ook van overtuigd dat door het kampioenschap verder te professionaliseren, door haar imago te verzorgen en diverse innovaties aan te brengen, zij opnieuw haar plaats kan veroveren zowel bij het grote publiek als in de media. Aan ons om onze creativiteit te bewijzen!’”
Bron: BMB / Dynamic Marketing Group