Vooruitblik Grand Prix Valkenswaard 31 Maart & 1 April 16-02
Veranderingen GP Valkenswaard 2013
Verandering van spijs ... doet eten. Met een frisse wind in de zeilen streeft de organisatie van GP Valkenswaard op het Paasweekend af. De organisatie heeft diverse wijzigingen doorgevoerd in de aanloop naar dit evenement. Wijzigingen die positief zijn voor de bezoekersbeleving van het publiek, de reclame-uitingen voor adverteerders en de variatie voor de rijders.
Foto: Vooruitblik Grand Prix Valkenswaard 31 Maart & 1 April.
Zoals bij veel organisatoren is het creëren van ideeën niet zo moeilijk. Het uitvoeren en promoten van nieuwe initiatieven daar tegenover is andere koek. Tijdgebrek en een tekort aan kennis doen een organisator vaak vastroesten aan zijn huidige organisatiewijze. GP Valkenswaard wordt daarom vanaf november vorig jaar ondersteund door Jean-Paul Maas. Zijn inzet moet ertoe leiden dat er nog meer bezoekers en bedrijven naar de GP komen die tevens een uitgebreider programma kunnen verwachten. Ook wordt er gewerkt aan een hogere bezoekersbeleving, dankzij de inzet van social media voorafgaand aan het evenement en meer achtergrondinformatie tijdens het event.
Foto: Vooruitblik Grand Prix Valkenswaard 31 Maart & 1 April.
We spraken kort met Jean-Paul betreft de nieuwe initiatieven en wijzigingen voor aankomende editie.
Jean-Paul: "We gaan in 2013 terug naar de oorspronkelijke startlocatie en rijden
zodoende andersom dan in de afgelopen zesjaar tijdens de Grand Prix-wedstrijden.
Hiermee komt de VIP Lounge weer in
het middelpunt van alle actie te liggen. Ook de finish verplaatst naar de
tafelberg. De winnaar kan zijn wedstrijd dus, zoals het hoort, met een
euforische 'whip' afsluiten.
Belangrijk voor het publiek is de verplaatsing van de Pitlane. Zodoende kan men vanaf de campingrand véél verder kijken. Ook het podium wordt verplaatst. Youthstream creëert namelijk een dubbel-laags Parc Ferme achter de start, waar op de eerste verdieping het podium geplaatst wordt.
Daarnaast mogen we melden dat het uitermate lelijke groene doek ruimte maakt voor sponsorbanners. Het circuit krijgt dus een AMA Outdoors tintje, waarbij adverteerders eerste rang hun publiciteit laten plaatsen. GP Valkenswaard biedt dit inclusief fabricage en plaatsing aan voor 30 Euro per meter.
Naast de vertrouwde beelden van Youthstream wordt er ook een aparte regie gecreëerd door GP Valkenswaard en Joint Forces Projects. Het mediateam, met o.a. cameraman Nick Janssen, informeert middels diverse filmpjes het publiek over het programma op beide dagen. Daarbij hebben adverteerders de mogelijkheid om ook gebruik te maken van zendtijd op de grote schermen. Tot slot zien de bezoekers hun Twitterberichten terug op de 20m2 led schermen middels de hashtag #GPVW.
Niet alleen de coureurs maken kans op een grote prijs tijdens het paasweekend.
Ook het publiek
maakt kans. Middels een 'Vul in en Win' actie maakt men kans op een gloednieuwe
Kawasaki
KX250F!
Ook is er nagedacht over het opvullen van de pauzes.
Met het zand nog achter de oren blikken enkele Dakarhelden gedurende de GP terug op hun ervaring tijdens de laatste editie. O.a. Frans Verhoeven en Gerard de Rooij zijn te bevestigen namen. Ook zal Joël Smets een smakelijk verhaat ten gehore brengen over alle ins & outs binnen de GP-wereld. Omroepers van dienst zijn dit jaar de vertrouwde Kees van de Boomen en de voor Valkenswaard nieuwe internationale stem van Roger Warren uit Engeland.
Anders dan in voorgaande jaren wordt er 's avonds voor vertier gezorgd op de camping in een speciaal ingerichte GP-Partytent. DJ's, welbekend van de MX After Seasón Party in Reusel en MXoN Camping Party in Lommel, mixen geluiden uit de 90's met de hits van nu. Kortom: gezelligheid gegarandeerd!
Tot slot: Niet wachten aan de kassa én genieten van korting op je entreekaart je?
Het kan, want via www.facebook.com/gpvalkenswaard zijn vanaf heden tickets online te koop.
Livia Lancelot aan de start van de GP's in Qatar en Thailand
Wijzigingen reglement overzeese Grand Prix wedstrijden
Film en Fotoshoot Red Bull KTM MX2-Team
Bron: Joint Forces Projects - Leanne Arts